IZVLEČEK IZ HIŠNEGA REDA Z NAVODILI ZA DELO DEŽURNIH NA PŠ DVOR
OSNOVNE ŠOLE ŽUŽEMBERK
PODRUŽNIČNA ŠOLA DVOR
Številka: 6006-2/2024-7
Vsebina
1.1 Dolžnosti učencev in delavcev šole ter zunanjih obiskovalcev. 3
2 OBMOČJE ŠOLE IN POVRŠINE, KI SODIJO V ŠOLSKI PROSTOR. 3
2.1 Območje šolskega prostora. 4
2.2 Funkcionalno zemljišče šole. 4
3 POSLOVNI ČAS IN URADNE URE. 4
4 UPORABA ŠOLSKEGA PROSTORA. 5
4.1 Uporaba šolskega prostora. 5
4.2 Dostop v šolske prostore. 5
5.1 Organizacija nadzora šolskega prostora. 5
5.2 Uporaba ključev vhodnih vrat. 6
6 UKREPI ZA ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI 6
7 VZDRŽEVANJE REDA IN ČISTOČE. 6
7.1 Vzdrževanje šolskega prostora. 6
7.2 Skrb za čisto in urejeno okolje. 6
8 PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE. 7
8.1 Kršitve pravil Hišnega reda. 7
8.2 Spremembe in dopolnitve Hišnega reda. 7
V skladu z 31. a členom Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13, 46/16 – ZOFVI-K, 49/16 – popr.), mnenjem Sveta staršev Osnovne šole Žužemberk z dne 24. 9. 2024, mnenjem Učiteljskega zbora Osnovne šole Žužemberk z dne 17. 9. 2024, je ravnateljica Osnovne šole Žužemberk dne 30. 9. 2024 sprejela
HIŠNI RED
Osnovna šola Žužemberk določa s Hišnim redom vprašanja, pomembna za nemoteno življenje in delo v šoli, in sicer:
1. splošne določbe;
2. območje šole in površine, ki sodijo v šolski prostor;
3. poslovni čas in uradne ure;
4. uporaba šolskega prostora;
5. organizacija nadzora;
6. ukrepi za zagotavljanje varnosti;
7. vzdrževanje reda in čistoče;
8. prehodne in končne določbe.
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1.1 Dolžnosti učencev in delavcev šole ter zunanjih obiskovalcev
Učenci in delavci šole ter zunanji obiskovalci so dolžni prispevati k:
– uresničevanju ciljev in programov šole,
– varnosti udeležencev vzgojno-izobraževalnega procesa,
– urejenosti, čistoči, disciplini in prijetnemu počutju na šoli,
– preprečevanju škode.
Določila Hišnega reda veljajo in jih morajo spoštovati vsi zaposleni, učenci, drugi udeleženci vzgoje in
izobraževanja in drugi uporabniki šolskega prostora..
1.2 Določila Hišnega reda
– programih in dejavnostih, ki jih šola organizirano izvaja na drugih lokacijah, npr. športni, kulturni, tehniški, naravoslovni dnevi, ekskurzije, šola v naravi, življenje v naravi ipd.,
– na prireditvah in predstavah, ki se jih učenci udeležujejo v organizaciji šole,
– na poti od in do šolskega avtobusnega postajališča.
1.3 Uporaba Hišnega reda
velja za celoten šolski prostor, površine in zgradbe.
Če so v zgradbi, ki jo uporablja šola, tudi drugi uporabniki, sprejmejo Hišni red vsi uporabniki soglasno.
2 OBMOČJE ŠOLE IN POVRŠINE, KI SODIJO V ŠOLSKI PROSTOR
Območje šolskega prostora zajema vse površine, ki jih je ustanovitelj dal šoli v upravljanje ali pa samo v uporabo, katere šola vzdržuje in za njih skrbi kot dober gospodar.
2.1 Območje šolskega prostora
V območje šole sodi šolski prostor, ki ga šola nadzoruje, in sicer:
- stavba PŠ Dvor,
- stavba telovadnice.
Na šolskem prostoru veljajo pravila Hišnega reda, ki jih morajo upoštevati učenci, učitelji in drugi. Pravila veljajo tudi v času, ko ne poteka vzgojno-izobraževalni proces.
2.2 Funkcionalno zemljišče šole
Funkcionalno zemljišče šole je območje, ki je namenjeno učencem za uporabo v času pouka, med odmorom in drugih organiziranih oblikah vzgojno-izobraževalnega dela.
Pod pripadajoče funkcionalno zemljišče se šteje:
- stopnišče, dovoz in parkirišče pred šolo, športno asfaltno igrišče pred telovadnico in zelenice ob šoli,
- površine ob zgradbah, ki jih šola uporablja za vzgojno-izobraževalno delo in varen prihod v šolo.
3 POSLOVNI ČAS IN URADNE URE
3.1 Poslovni čas šole
Šola posluje v času od 6.00 do 16.00, od ponedeljka do petka. Šolo odpremo ob 6.00 zjutraj, ko se pričnejo t. i. dejavnosti razširjenega programa pred začetkom izvajanja obveznega programa – Jutranjček, in zapremo ob 16.00, ko se zaključijo dejavnosti t. i. razširjenega programa po obveznem programu – Popoldanček.
Šola posluje pet dni v tednu, in sicer v ponedeljek, torek, sredo, četrtek in petek:
Jutranjček | od 6.00 do 8.00 |
Redni pouk | od 8.20 do 14.05 |
Popoldanček | od 12.00 do 16.00 |
Popoldanske dejavnosti v organizaciji šole | v skladu z LDN |
Popoldanske dejavnosti v organizaciji najemnikov v skladu s pogodbami o uporabi šolskih prostorov | po urniku |
Poslovni čas ob sobotah je določen s šolskim koledarjem. Ravnateljica lahko v izjemnih okoliščinah (prireditve, primer višje sile …) odredi, da šola začasno posluje tudi v soboto, nedeljo, na državni praznik ali na drug, z zakonom določen dela prost dan.
3.2 Uradne ure
Šola ima uradne ure. Uradne ure so namenjene poslovanju z uporabniki storitev. Uradne ure se praviloma določijo v okviru poslovnega časa šole.
Informacije v zvezi s šolo so dosegljive vsak dan po telefonu v zbornici PŠ Dvor od 7.00 do 12.00.
Glede na naravo dela in vrsto nalog imajo pedagoški delavci določen čas za sodelovanje s starši, in sicer:
- skupne in individualne govorilne ure,
- roditeljski sestanki in
- druge oblike dela s starši, ki so določene z Letnim delovnim načrtom šole.
3.3 Objava uradnih ur
Uradne ure morajo biti objavljene v publikaciji in na spletni strani ter na vratih poslovnega prostora.
V času pouka prostih dni se poslovni čas in uradne ure določijo glede na organizacijo dela in organizacijo letnih dopustov.
4 UPORABA ŠOLSKEGA PROSTORA
4.1 Uporaba šolskega prostora
a) Za:
- vzgojno-izobraževalne dejavnosti učencev šole,
- druge oblike vzgojno-izobraževalnih dejavnosti v organizaciji izvajalcev na podlagi sklenjenih pogodb,
- dejavnosti, ki jih s sklepom določi ustanovitelj,
- oddajanje prostorov v uporabo (tržna dejavnost) v soglasju z ustanoviteljem.
b) Delovanje političnih strank v šolskem prostoru ni dovoljeno.
c) Konfesionalna dejavnost v šoli je dovoljena v skladu s soglasjem MIZŠ.
4.2 Dostop v šolske prostore
Glavni vhod je namenjen za učence od 1. do 4. razreda, staršem oz. spremljevalcem, zaposlenim, drugim uporabnikom in gostom šole.
Glavni vhod odklepa učitelj, ki je v Jutranjčku od 6.00 do 7.00. Od 7.00 do 8.20, ko se začne pouk, je vhod odklenjen. Zaklene ga zadolženi učitelj ob 8.20. Učenci odhajajo domov od pouka in dejavnosti ob urah, ki so določene.
Zunanji vhod v telovadnico je namenjen predvsem zunanjim uporabnikom šole. Odklenejo ga uporabniki ali čistilke, zaklenejo pa uporabniki ali čistilke.
Vhod v prostore kuhinje in jedilnice je namenjen delavcem v kuhinji, ki ga odklenejo in zaklenejo glede na delovni čas kuhinje.
Pravila uporabe šolskega prostora za posamičen šolski prostor so natančno opredeljena v Prilogah 1, 2 in 3, ki so sestavni del tega Hišnega reda.
5 ORGANIZACIJA NADZORA
V šoli je organiziran nadzor, ki preprečuje možnost poškodovanja zgradb in naprav ter zagotavlja varnost osebam.
5.1 Organizacija nadzora šolskega prostora
- Zaklepanje vhodnih vrat.
- V zavodu se izvaja videonadzor s pomočjo kamer na zunanjih površinah.
Fizični nadzor
Razpored nadzora – dežurstva strokovnih delavcev – je usklajen z Letnim delovnim načrtom in mesečnim razporedom, ki ga pripravi vodja podružnice.
Fizični nadzor izvajajo:
- strokovni delavci – na hodnikih, garderobah, prostorih za izvedbo vzgojno-izobraževalnega dela, toaletnih prostorih, površinah za rekreacijski odmor,
- hišnik – na vhodu, garderobah, z obhodi v okolici šole,
- čistilke – na hodnikih, toaletnih prostorih, površinah za rekreacijski odmor,
- občinski redar in policist.
5.2 Uporaba ključev vhodnih vrat
Zaradi zaščite in varnosti nepremičnin in premičnin so pod posebnim nadzorom vsi ključi šolskih vrat in šolske telovadnice. Vsak imetnik zgoraj omenjenega ključa se vpiše na seznam pri vodji podružnice.
Za prejeti ključ vsak odgovarja osebno. V primeru izgube ključa mora vsak prejemnik takoj obvestiti ravnateljico.
Vsaka zloraba ključev se smatra kot hujša kršitev delovne obveznosti.
6 UKREPI ZA ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI
Za zagotavljanje varnosti šolskega prostora in oseb šola izvaja naslednje ukrepe:
- prepovedi uporabe nedovoljenih naprav in pripomočkov,
- upraba zaščitnih in varnostnih pripomočkov (protizdrsna zaščita talnih površin, zaščitna obleka) v skladu s Pravilnikom o osebni varovalni opremi,
- upoštevanje navodila iz Požarnega reda šole (kontroliranje naprav, instalacij, ukrepi v primeru požara, oznake poti evakuacije),
- vaje evakuacije učencev in osebja za primer nevarnosti v skladu z Letnim delovnim načrtom šole in Načrtom evakuacije,
- zagotavljnje preventivne zdravstvene zaščite (omarice prve pomoči, sanitetni material v skadu s pravilnikom in ukrepi v primeru nezgod in epidemij …),
- ukrepanje v primeru poškodb ali slabem počutju učenca,
- upoštevanje načrta varne poti v šolo (Prometni načrt šole),
- drugi ukrepi, ki jih določi šola:
Na območje šole in površine, ki sodijo v šolski prostor, ni dovoljeno prinašati in v njih uporabljati ali zgolj posedovati nedovoljenih in nevarnih predmetov in snovi, s katerim bi lahko bilo ogroženo zdravje in življenje, kot so alkohol, tobačni izdelki, prepovedane droge, druga psihoaktivna sredstva in nevarni predmeti (kot so pirotehnična sredstva, noži, sekire, strelno orožje, drugo orožje, drugi ostri ali koničasti predmeti, različno orodje kot so izvijači, kladiva, žeblji, vijaki, vrtalniki ipd).
Navodila za delo dežurnih so natančno opredeljena v Prilogi 4, ki je sestavni del tega Hišnega reda.
7 VZDRŽEVANJE REDA IN ČISTOČE
7.1 Vzdrževanje šolskega prostora
Šola mora vzdrževati šolski prostor tako, da:
- je zagotovljena varnost učencem, ki ga uporabljajo,
- je zagotovljena čistoča in urejenost,
- je zagotovljena namembnost uporabe,
- učenci skupaj z učitelji skrbijo za urejenost šolskih površin – zelenice, igrišča in dvorišče (program in razpored urejanja določi vodstvo šole),
- se ob koncu učne ure pospravijo vsi uporabljeni učni pripomočki v omare ali na določen prostor.
7.2 Skrb za čisto in urejeno okolje
Skrb za čisto in urejeno okolje zajema:
7.3. Režim delovanja šole v času nalezljivih bolezni
8 PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
8.1 Kršitve pravil Hišnega reda
V primeru, da učenec krši pravila Hišnega reda, bo šola kršitev obravnavala v skladu z določili Pravil šolskega reda.
8.2 Spremembe in dopolnitve Hišnega reda
Spremembe in dopolnitve Hišnega reda se sprejemajo in dopolnjujejo po postopku, ki velja za sprejem splošnih aktov šole.
8.3 Obveščanje
Hišni red se objavi na oglasni deski, v spletni zbornici in na spletni strani šole. Osnovna šola v šolski publikaciji predstavi kratko vsebino Hišnega reda.
8.4 Veljavnost
Hišni red je ravnateljica sprejela dne 30. 9. 2024.
Hišni red se začne uporabljati z dnem 30. 9. 2024. Dne 29. 9. 2024 preneha veljati Hišni red Osnovne šole Žužemberk, sprejet dne 20. 2. 2024.
Ravnateljica Osnovne šole Žužemberk:
Mija Penca Vehovec, prof.
Žužemberk, 30. 9. 2024